A moment in life I'll never forget.

Texten under kommer ifrån kristins blogg , var tvungen att posta den för det var verkligen helt galet otroligt bra. Får fortfarande tårar i ögona då jag ser det för fyfan vilket år det var haha

Det ögonblick jag valt att berätta om DM i Boden 2009. Första gången jag och anna stod vid mattan som tränare för vårat eget miniorlag där vi även koreograferat. Jag hade tidigare varit med som tränare och koreograf på tävling med andra tränare och annat lag. Men det var något med denna tävling som var alldeles magisk. Tror det var för att jag och anna kämpat så hårt med ungarna och lärt känna alla så otroligt bra.

Dom hade aldrig satt programmet innan, och alla var sååå nervösa. Jag och anna var nog mest nervösa, men som tränare är det bara bita ihop för att inte visa det.

Det blev våran tur. Alla skakade, var taggade och rädda för att göra fel eller få black out. Miniorerna sprang ut och vi tränare satte oss framför mattan.
Dom satte programmet bättre än nånsin. Jag och anna grinade.

Sen kom prisutdelningen. Alla hade sagt hur duktiga tjejerna var, men sånt får man ju alltid höra på en tävling oavsett hur det gått. Så därför var det inget jag "tog på allvar".
Ja, Cheer Future Miniorer fick guld! Man kan se på dm filmen hur jag och anna kommer fram sist till pokalen, grinandes så mycket att vi knappt kunde andas hehe. Det var ett ögonblick jag aldrig glömmer. Alla hårda, jobbiga,  svettandes och seriösa timmar i hallen hade gett resultat.

Den tävlingen på hemmaplan i hildursborg, gick Cheer Future hem med 4 guld och MVP-priset. Bättre än så kunde det inte bli!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tro mig Anna, jag försökeeeer! Men det är segt. Äsch, det blir nog bättre snart!

2011-01-06 @ 01:06:53
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0